فواید تزریق ژل پروفایلو

پوست بعد از 30 سالگی، کلاژن کمتری تولید می‌کند. همین باعث می‌شود بعد از 30 سالگی پوست هر آدمی به مراقبت و توجه بیشتری احتیاج داشته باشد. جوانسازی پوست یکی از روش‌های شاداب نگه داشتن و کلاژن سازی پوست است که به شیوه‌های مختلفی قابل انجام است. رسیدگی به پوست قبل از اینکه دیر شود، باید جزیی از روتین‌های زندگی افراد قرار بگیرد. یکی از این روش‌ها تزریق ژل پروفایلو است. اما قبل از انتخاب روش قطعی بهتر است از مزایای آن روش مطلع شوید. به این طریق می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. از فواید تزریق ژل پروفایلو می‌توان به مواردی که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد، توجه نمایید.

مزایای تزریق ژل پروفایلو چیست ؟

ژل پروفایلو حاوی مقدار زیادی هیالورونیک اسید است که برای بازسازی و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. تزریق ژل پروفایلو یک روش غیر تهاجمی به حساب می‌آید که مراحل سختی ندارد. پروفایلو بسته به نوع پوست و نظر پزشک ممکن است در چندین جلسه تزریق شود. تزریق این ژل فواید زیادی دارد که مهم‌ترین آن رفع چین و چروک و تحریم کلاژن ها است. فواید تزریق ژل پروفایلو به شرح زیر است.

جوانسازی پوست

تولید کلاژن تقریبا از سن 24 سالگی رو به افول می‌رود. البته، این پروسه با سرعت پایینی اتفاق می‌افتد. میزان کلاژن و الاستین پوست کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل، پوست شروع به پیر شدن می‌کند. پوست به صورت طبیعی هیالورونیک اسید تولید می‌کند. این ماده آبرسانی بسیار قوی است و باعث ایجاد رطوبت طبیعی در پوست می‌شود. با افزایش سن و کمبود وجود این ماده، ژلی به نام ژل پروفایلو که حاوی این ماده است جایگزین می‌شود. به این طریق، ژل پروفایلو به دلیل داشتن اسید هیالورونیک، کلاژن‌هایی که شروع به کم شدن کردند را دوباره جایگزین می‌کند. این مورد نیز یکی از فواید تزریق ژل پروفایلو است.

جوانسازی-صورت

از بین بردن چین و چروک

معمولا با افزایش سن، در نواحی اطراف پیشانی، اطراف چشم و دهان مثل خط لب و اطراف لب‌ها چین و چروک‌ها پدیدار می‌شوند. هیالورونیک اسید موجود در ژل پروفایلو، بعد از تزریق ژل، شروع به پر کردن نقاط دارای چروک می‌کند. به این شیوه بخش‌های فرو رفته حجیم شده و با باقی نقاط پوست هم سطح می‌شوند. به این شیوه، بعد از تزریق ژل پروفایلو، پوستی صاف و عاری از چروک خواهید داشت. حذف چین و چروک‌ها از مهم‌ترین فواید تزریق ژل پروفایلو است.

افزایش حجم صورت

افزایش سن، باعث کاهش تولید کلاژن می‌شود. کمبود کلاژن و آبرسانی به پوست باعث می‌شود، چربی زیر پوست به مرور زمان از بین برود و پوست حالت افتاده‌ای به خود بگیرد. برای جلوگیری و بازسازی پوست می‌توان از تزریق ژل پروفایلو استفاده کرد. این ژل می‌تواند بخش افتاده را به این شیوه پر کند و پوست صورت شما دوباره به حالت اولیه بازگردد. برای حجم دهی به صورت معمولا در دو ناحیه شقیقه و گونه تزریق ژل انجام می‌شود. این روش باعث لیفت صورت شده و به آن حجم می‌دهد. در نتیجه، باعث جوان‌تر شدن پوست شما می‌شود.

00:29
truncate dir-rtl

جوانسازی صورت با پروفایلو

سفت شدن پوست

ژل پروفایلو به دلیل داشتن هیالورونیک اسید، کدری پوست را از بین می برد و در نهایت پوست شما را سفت و درخشان می‌کند. هیالورونیک اسیدی که در این ژل وجود دارد، بعد از تزریق ژل، در سطح پوست پخش شده و باعث سفتی پوست می‌شود.

بهبود خاصیت ارتجاعی پوست

ژل پروفایلو با تولید ماده‌ای به نام الاستین حالت الاستیسیته یا ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. الاستین در واقع، ماده ای است که یک نوع پروتئین محسوب می‌شود و میزان کشش موجود در پوست را تضمین می‌کند. از بین رفتن حالت الاستیسیته با افزایش سن افزایش پیدا می‌کند و یکی از عوامل مهم در ایجاد پیری پوست است. از دیگر فواید تزریق ژل پروفایلو بهبود حالت ارتجاعی پوست را می‌توان نام برد.

روش غیر تهاجمی

روش‌های جوانسازی به دو دسته روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌شود. در روش‌های تهاجمی که جراحی‌های خاصی روی پوست به منظور جوانسازی انجام می‌شود، دوره نقاهت طولانی مدت است. به طوری‌که، شما بعد از جراحی نیاز دارید چندین روز را مرخصی بگیرید. اما، تزریق ژل پروفایلو اینگونه نیست. بعد از تزریق ژل شما می‌توانید به روند زندگی عادی خود بازگردید و در نهایت، با یک نتیجه بسیار عالی روبرو شوید.

نتیجه گیری

پیری پوست یکی از اتفاق‌های طبیعی است که در روند افزایش سن اتفاق می‌افتد و در عین حال، بسیاری از افراد را مضطرب می‌کند. به این دلیل که معمولا آدمی به دنبال زیبایی و زیباتر شدن است. اما، افزایش سن چیزی است که مسیر طبیعی خود را طی می‌کند. برای جلوگیری از پیری، چروک و افتادگی پوست می‌توان از ژل پروفایلو استفاده کرد.

فواید تزریق ژل پروفایلو بسیار زیاد است. از جمله می‌توان به تحریک کلاژن سازی، افزایش آبرسانی پوست، افزایش شفافیت پوست، بهبود بافت پوست و تناژ رنگی پوست اشاره کرد. تزریق این ژل تنها در عرض چند دقیقه انجام شده و بسته به نوع ژل نیاز به تمدید مجدد دارد. تزریق ژل پروفایلو بسیار حساس است. به همین جهت، باید آن را توسط پزشکی حاذق انجام دهید تا بدون هیچ مشکلی تزریق را انجام دهد. دکتر مهدی اوصیا، مدرس و پزشک پوست، مو و زیبایی با سابقه طولانی در این حوزه بهترین نتیجه را برای شما رقم خواهند زد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *